15 March 2007

برنامه های نوروزی انجمن

سلام بر دوستان
یک هفته تا آغاز سال نو مانده است ... پیشاپیش عیدتان مبارک . خواستیم چند نکته ای رو پیش از آغاز عید و برای فعالیت بیشتر اعضا در سال جدید با شما در میان بگذاریم:
1.طبق صحبت هایی که با برخی از اساتید درباره سایت انجمن انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که:
الف) بعد از عید سایت رسمی انجمن را راه اندازی می کنیم تا هم به صورت مستقل تر از کانون جوان مهر فعالیت کند و هم از این حالت اغتشاش وبلاگی خارج شود.
ب)خواهشمندیم تمام نویسندگان، عنوان مطالب (title) و موضوع (lable) آن را مشخص نمایند. موضوعات جدیدی را به سایت اضافه کردیم و درخواست می کنیم در چارچوب این موضوعات مطالب ارائه شود.
ج)قرار بر این است که اعضا، موضوعات فرهنگی مرتبط با رشته را مطرح کنند و از زاویه مدیریت فرهنگی به بحث گذاشته شود. لذا خواهشمندیم موضوعاتی مطرح شود که بتوان از دید مدیریتی آنها را بررسی نمود و مطالب تنها حالت خبررسانی نداشته باشد (خبرگزاریهای فرهنگی مسئول این امرند)
د)تقاضا داریم که سایر اعضا به صورت فعال در مباحث شرکت کنند (از طریق گذاشتن comment در انتهای هر نوشته)
2.طبق مصوبه آخر هیأت مدیره انجمن قرار بر این شد که کتابهایی برای مطالعه در نوروز 86 به دوستان معرفی شود ، تا بتوانیم بعد از عید جلسات نقد و بررسی آنها را با حضور کارشناسان برگزار کنیم:

الف) مجموعه داستانی "من قاتل پسرتان هستم " - نویسنده:احمد دهقان /ناشر:نشر افق /چاپ اول:1383/ در بر گیرنده 10 داستان کوتاه /112 صفحه/ علت انتخاب کتاب: پرحاشیه ترین کتاب سال 1384 تا به امروز – ساخت فیلم پاداش سکوت از یکی از داستانهای این مجموعه – انتخاب نویسنده این کتاب به عنوان چهره سال ادبیات 85 از سوی ویژه نامه نوروز86 همشهری




ب)کتاب "جوانان و مناسبات نسلی" – به اهتمام :دکتر محمد علی محمدی/ناشر:پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی /چاپ اول:1383 /316 صفحه/ علت انتخاب کتاب: این اثر شامل مجموعه مصاحبه هایی با محققان و بعضاً دست اندرکاران همایش ملی مناسبات نسلی در ایران (برگزارشده در دیماه 83) می باشد.در این مجموعه، کسانی انتخاب شدند که یا در موضوع مورد نظر، صاحب آثار و تألیفاتی بوده و یا اینکه انتظار می رفت برای موضوع مورد بحث، طرح و برنامه ای داشته باشند. اساتید شرکت کننده در این گفت و گوها عبارتند از:دکتر حسن عشایری / دکتر حسینعلی قبادی / دکتر صادق آیینه وند / دکتر مرتضی منطقی / دکتر محمد جواد غلامرضا کاشی / دکتر تقی آزادارمکی / دکتر فرامرز رفیع پور / دکتر داور خویشاوندی / دکتر غلامعباس توسلی / حجت الاسلام حمید پارسانیا / دکتر محمود سریع القلم / دکتر حسین کچوئیان / دکتر رامین جهانبگلو / دکتر جمیله کدیور و آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی .
3. از تمام اعضا خواهشمندیم ظرف این هفته دو اثر مذکور را تهیه (نشر افق - پژوهشكده علوم انساني) و در طول عید مطالعه کرده و نظراتتان را بر روی وبلاگ قرار دهید.
منتظر نوشته هایتان هستیم ... سلامت و پیروز باشید.
هیأت مدیره انجمن علمی

1 comment:

Anonymous said...

سلام بر دوستان
اگر می تونید حتماً این کتابها رو تهیه کنید ...
مخصوصاً جوانان و مناسبات...
خیلی از موضوعات مطرح شده به رشته ما مربوطه ... من که خیلی لذت بردم
به زودی نکته های جالبشو با شما درمیون میذارم