12 March 2007

کار گاه اطلاع رسانی

به نام یکتا

سپاس خدای را سپاسی که از سوی ما تا والا ترین مقامات بالا رود...

با تبریک سال نو ((البته پیشا پیش))و آرزوی بهاری سبز برای شما دوستان....

جهان در آستانه تحولي ژرف و در مرحله ورود به عصري است كه نقش محوري اطلاعات را در اين تحول جاري و روزافزون، انكار ناپذير مي نمايد.

در دنياي پيچيده امروز، هيچ فعاليت و طرح اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بدون برنامه‌ريزي پيش نمي‌رود و بي‌ترديد محور هر برنامه‌ريزي اصولي و منطقي، دسترسي به اطلاعات است.

ايجاد شبكه هاي اطلاع رساني تخصصي با عنايت به اينكه در مقايسه با شبكه هاي عمومي، خبرها، گزارش ها و مقالات با رويكرد فني و تخصصي ارائه مي‌گردد. مي تواند نقش بسزائي در اطلاع رساني جامع و كامل ايفا نمايد.

نقش انكار ناپذير فرهنگ و هنر در توسعه و پيشرفت بسياري از كشورها بر همگان روشن است. فرهنگ و هنر در هر كشوري جزء منافع ملي محسوب مي شوند. و اهميت این حوزه با توسعه و بهره برداري از آن هر روز افزون گشته و آينده بشر را به جرات مي توان وابسته به بهره برداری صحيح و گسترده از معقوله فرهنگ و هنر دانست.

اكنون رسالت ما آن است تا با اطلاع رساني بر پايه اصول حرفه اي و گريز از هرگونه ورود به آنچه كه حاشيه خوانده مي شود و تلاش و استفاده از تمامي ارگانها و سازمانهاي مربوطه گامي بلند در جهت نيل به اين مقصود مهم برداشته شود.

گارگاه اطلاع رسانی در يك نگاه

اخبار و رويدادها

مدیریت فرهنگی و هنری بعنوان يک علم نو ظهور (در ایرن) و در حال توسعه علاوه بر سياستگذاري­ها و مديريت صحيح، بمنظور طرح مشکلات و توانمنديهاي موجود، يک سيستم اطلاع رساني خبري را مي­طلبد. گروه اخبار و رويدادهاي " کارگاه اطلاع رسانی " با فعاليت در دو بخش داخلي و بين‌المللي به انعكاس و پوشش اخبار حوزه فرهنگ و هنر مي پردازد.

بخش اخبار داخلي با هدف ايجاد يك منبع صحيح خبري در ارگانهاي مربوطه كشور سعي بر آن دارد تا با ايجاد تعاملي سازنده بين مراكز مرتبط و دانشجو نمايد.

باتوجه به بين‌المللي بودن فعاليت هاي هنری در این حوزه با بررسي روزانه بيش از دهها سايت و نشريه مختلف اين بخش به ارائه آخرين تحولات و رويدادهاي جهان در اين حوزه مي پردازد.

گزارشات و مصاحبه ها

"کارگاه اطلاع رسانی " در بخش گزارشات به معرفي شركت هاي فعال در عرصه فرهنگ و هنر و مؤسسات و انجمن‌هاي بين‌المللي مي پردازد. همچنين با انتشار گزارشات ويژه سعي در طرح چالشهاي روز در عرصه فرهنگ و هنر را دارد.

ايجاد بستر مناسب در انعكاس نظرات و انتقادات مسئولان، مديران و صاحبنظران عرصه مدیریت فرهنگی و هنری و ارتباط مستمر با آنها با هدف تقويت و اصلاح نقاط قوت و ضعف، يكي ديگر از فعاليت هاي این مجموعه است كه در بخش مصاحبه نمود يافته است.

مقالات تحليلي

در دنياي پيشرفته امروز فرآيند سياستگذاري كه توجه جدي متوليان هر جامعه اي را به خود معطوف داشته،‌ به اجزاء مختلفي تقسيم مي‌شود.

در اين روند نقش تحليل در بدنه كارشناسي مدیریت فرهنگی وهنری بسيار مهم بوده و سياستگزاران تلاش مي‌كنند تا بيشترين استفاده را از تحليل هاي روز به عمل آورند. در اين راستا این مجموعه با ارائه مقالات تحليلي سعي بر تقويت بنيه تفكر و انديشه دانشجویان را دارد.

فناوريهاي مدیریتی و فرهنگی و هنری

در اين بخش تلاش بر آن است تا مطالب با محوريت فن آوريهاي نوين در حوزه مرتبط تهيه و ارائه گردد .

معرفي مراكز

ايجاد بستر مناسب براي معرفي و ارائه توانمندي هاي بخش هاي مرتبط با مدیریت فرهنگی و هنری يكي ديگر از فعاليت هاي این مجموعه به شمار مي‌آيد.

در اين بخش كه در آينده به بانك اطلاعاتي از مراكز فعال در عرصه مدیریت فرهنگی و هنری تبديل خواهد شد مي‌توان به اطلاعات درخصوص مراكز فوق دست يافت.

فعاليت هاي جانبي

این مجموعه به منظور رسيدن به حد مطلوب و ارائه خدمات گسترده اطلاع رساني مبادرت به ايجاد بخش هايي نموده است تا حداكثر نيازهاي مخاطبين برآورده گردد.

اين بخش ها شامل:

1. معرفي آخرين كتب منتشر شده در عرصه مدیریت فرهنگی و هنری

2. ارائه زمان برگزاري سمينارها و همايش هاي داخلي بين‌المللي مرتبط

3. ايجاد فرهنگ لغات تخصصي در زمينه مدیریت فرهنگی و هنری

4. ايجاد آرشيو نگاهي به مطبوعات كه در برگيرنده كليه اخبار و مطالب منتشر شده در رسانه هاي كشور در زمينه مدیریت فرهنگی و هنری مي‌باشد.

5. امكان ارسال اخبار و مطالب منتشر شده در شبكه بصورت خودكار به اعضاء

6. ايجاد فضايي جهت ارتباط با مخاطبين و ارسال نظرات و اخبار

اهداف " کارگاهطلاع رسانی "

1. اطلاع رساني دقيق و صحيح و به روز از تحولات حوزه مدیریت فرهنگی و هنری

2. فراهم كردن زمينه تبادل نظر در موضوعات مهم بين كارشناسان و صاحبنظران و دانشجویان

3. همكاري با رسانه هاي گروهي به منظور تبيين ضرورت توجه به مدیریت فرهنگی و هنری در ميان افراد جامعه و مسئولين

4. فرهنگ سازي و طرح ضرورت توجه به مدیریت فرهنگی و هنری به عنوان محوري در توسعه فرهنگی و اقتصادی

5. ايجاد بستر مناسب براي معرفي و ارائه توانمندي هاي بخش هاي مرتبط با مدیریت فرهنگی و هنری

6. ارائه اطلاعات پايه و به روز در زمينه هاي مختلف مدیریت فرهنگی و هنری

1 comment:

Anonymous said...

سلام...ورود شما رو هم تبریک می گم.
امیدوارم که به کمک همه بتوانیم به اهداف ذکر شده دست یابیم.