15 April 2007

نقد و بررسی کتاب

اهداف جلسات نقد کتاب
هدف از برگزاری جلسات نقد کتاب، آشنایی دانشجویان با رشته مدیریت فرهنگی هنری و جایگاه آن در اجتماع می باشد، حال چه از لحاظ مدیریتی چه از لحاظ فرهنگی و هنری. و اینکه فرهنگ کتابخوانی، جزیی از زندگی یک دانشجو قرار گیرد تا با اطلاعات به روزتری نسبت به رشته اش در جامعه، ایفای نقش کند.

لزوم نقد کتاب «جوانان و مناسبات نسلی»
امروزه تغییرات مختلف اجتماعی و ارتباطات گسترده سبب ایجاد تغییر در هنجارها و ارزش های جوامع در زمینه های گوناگون خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و...شده است. بدیهی است در روابط و مناسبات بین نسل ها، الگوها و هنجارهای آنان نیز از این روند اثر پذیرفته است. به همین دلیل شناخت و تدقیق موضوع روابط نسلی و همچنین بررسی چالش ها و فرصت هایی که در راه حفظ الگوها، ارزش ها و هنجارهای بین نسلی و چگونگی انتقال آن به نسل ها و از همه مهم تر حفظ هویت ملی و دینی جامعه وجود دارد، اهمیت دو چندان یافته است.
مسئله مناسبات نسلی، از منظرهای مختلف قابل بررسی و مطالعه است و ضرورت توجه صاحبنظران، محققان، کارشناسان و دانشجویان علاقه مند را می طلبد تا با رویکردهای مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی و ... به این مقوله بنگرند.

پس بر آن شدیم تا با کمک شما و ارائه نظرات از جانب شما، جلسات نقدی بر کتاب «جوانان و مناسبات نسلی»، برگزار کنیم.
امید است که به عنوان یک دانشجوی مدیریت فرهنگی هنری، هر چه پرشورتر و فعال تر به این مقوله از زوایای مختلف بنگرید.

طبق برنامه مدون شده، اولین جلسه نقد کتاب در نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. لذا خواشمند است هر چه سریع تر برای تهیه کتاب اقدام فرمایید.

No comments: